dimarts, 11 de febrer del 2014

WEBQUEST : La reproducció humana


Comencem un nou projecte de treball! Vinga setciències, esteu al tant de cada apartat del treball. 
Segur que ho feu ben bé!

ENDAVANT!!! :) 



WEBQUEST: LA REPRODUCCIÓ HUMANA

1. INTRODUCCIÓ

Els alumnes i alumnes han estudiat prèviament, encara que a un nivell molt bàsic, l'anatomia i fisiologia de tots els aparells que constitueixen la nutrició -digestiu, circulatori, respiratori i excretor- i la relació -endocrí, nerviós, òrgans dels sentits i locomotor- en humans.

No pretén substituir al llibre de text, sinó complementar-ho, i servir d'ajuda, aclariment i motivació per al millor aprenentatge dels conceptes propis d'aquest tema.

2. TASCA

Els alumnes i alumnes treballaran en parelles, compartint un ordinador. Com a materials complementaris a l'equip informàtic tindran en tot moment el seu llibre de text, el quadern de classe i el diccionari.

L'elaboració de materials i resultats es realitzarà tant en suport informàtic -processador de textos i programa de presentacions- com en paper.


3. ACTIVITATS

Comencem el tema definint el concepte de reproducció.

Activitat 1.-

Cerca en el teu diccionari, en viquipèdia i en un altre diccionari d'Internet, així com en el teu llibre de text. Llig les diferents definicions atentament i anota en el teu quadern, amb les teues pròpies paraules, la qual cosa entens per reproducció.

Mitjançant la funció de reproducció els éssers vius obtenen nous individus semblants a ells, de la mateixa espècie. En humans, com en la majoria de les espècies d'animals, la reproducció és de tipus sexual.

En aquesta reproducció s'uneixen les dues cèl·lules gàmetes: un òvul i un espermatozoide mitjançant el procés de fecundació.



Activitat 2.-

Explica en què consisteix el procés de fecundació de l'òvul, dibuixant en el teu quadern l'òvul i l'espermatozoide.



Activitat 3.-

Vegem com és l'aparell reproductor femení. Dibuixa l'esquema general en el teu quadern, posant nom a totes les seues parts, i amb més detall, el de l'úter i ovaris: 





Activitat 4.-

Ara estudiem l'aparell reproductor masculí. Dibuixa el següent esquema en el teu quadern, posant nom a totes les seues parts:



Activitat 5.-

Compara els aparells reproductors femení i masculí i indica els òrgans que exerceixen funcions equivalents en tots dos i els que realitzen funcions específiques en cadascun.


Activitat 6.-

Digues quins dies són fèrtils per a la dona i explica-ho basant-te en el cicle menstrual, també anomenat cicle ovàric.


Activitat 7.-

Si es produeix la fecundació -unió del material genètic de l'òvul i de l'espermatozoide-, la quin es pot observar en aquest *gif animat,començaria l'embaràs, amb una durada de nou mesos, i conclouria amb el part. Observa unes fotos d'un part i explica breument les fases que consta.




4. AVALUACIÓ

L'avaluació d'aquesta Unitat Didàctica es realitza amb el propi desenvolupament de les activitats que s'han realitzat. A més, es plantegen una sèrie de qüestions a les quals has de respondre:

1. Diferència entre reproducció i sexualitat.
2. Explica què és la fecundació i com ocorre.
3. Dibuixa un esquema de l'aparell reproductor femení i un altre amb el masculí.
4. Explica el cicle menstrual.
5. Enumera i explica les fases del part.


5. CONCLUSIONS

En acabar el treball amb aquest webquest, has de tenir clars els següents conceptes: reproducció, sexualitat, fecundació, embaràs i part.

A més, hem de poder parlar amb naturalitat i rigor, utilitzant els termes adequats, d'aquests temes entre els nostres amics i amigues, familiars i professors.





0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada